tiistai 7. helmikuuta 2012

Stressaako?

Olen kärsinyt pääkivusta ja pahoinvoinnista jo kokonaiset kolme viikkoa – joka ikinen aamu päässä jyskyttää, olo on huono ja välillä osa kasvoistani puutuu(!).



En kuitenkaan usko, että syy löytyisi häästressistä – sitä kun ei minulla ole! Itse asiassa mies stressaa tällä hetkellä enemmän kuin minä. Olen luonnoltani niin hyvässä kuin pahassakin Kaikki kyllä järjestyy -ihminen, mikä kyllä ärsyttää tulevaa ukkoani viimeiseen asti. Se kun on just semmoinen jännäilijä ;).

Häästressiä ei ole, eikä sen puolin työstressiäkään, hartiani ovat vain todella, todella jumissa.

Ja se jos mikä saa kaipaamaan lomalle. Kuvittelen jatkuvasti loikoilevani saunan lämmössä mökillä tai rannalla jossain kaukana täältä kylmästä ja pimeästä. Pakko kai odottaa häämatkaan, joka onneksi häämöttää jo kolmen kuukauden päässä. <3



Vai olisikohan sittenkään? Mitäpä, jos häämatkalle menisi jo ETUKÄTEEN hankkimaan kunnon rusketukset ja iloisen naaman häitä varten? Hiukanko mahtis-idea! Esittelen sen heti epäilevälle ja ressaavalle uroolleni! <3

<3 Choco

Ps. Onko teillä häästressiä ja jos, niin miten pääsette siitä eroon?

8 kommenttia:

  1. Kuulostaapa kamalalta. Mä taas olen monien pienten ikävyyksien summana katsellut painajaisia joka yö tässä jonkin aikaa. Tosi jees... not.

    VastaaPoista
  2. Huh, ei kuulosta kivalta tuollainen jumi! Tunnustan stressaavani "silloin tällöin" hääasioista, mutta se menee ohi yleensä joko syömällä, nukkumalla yön yli tai miehen järkipuheilla :D Etukäteishäämatka tuntuu kyllä kivalta ajatukselta, mutta uskon että noilla pienilläkin stressailuilla en itse pystyisi olemaan rentona lomalla vain muutamia päiviä ennen h-hetkeä ;) Ja jos sun sulho ei tuolle lämpene, niin varaa ihmeessä itselles aika hierojalle! :)

    VastaaPoista
  3. Joo kuullostaa jumilta, joka saa lähtönsä jostain lapaluiden välistä. Itselläni ainakin tuntuu tuolta.. Toisaalta kuulostaa ihan migreeniltäkin, jossa itselläni puutuu toinen puoli kasvoista jos se on lähtöisin selkäjumista. Pahimmillaan jos jatkuu vielä edelleen voi kyse olla oikeasti vakavasta asiasta, aivoverisuonten tukoksesta, eikä sitä kannata missään nimessä pistää stressin piikkiin. Jos jatkuu vaan, suosittelen lääkäriä, vaikkeivat he oikeasti edes tunnu tietävän mitään (äidilläni aivoinfarkti, jota pidettiin migreenikohtauksena!). Mutta hieroja, poreilu uimahalleissa tai sauvakävely/hiihto pitäisi auttaa jos jumittaa pitkään. Yleisin syy päänsärkyyn on juuri jumit rangassa. Hieronnan jälkeen olo voi olla jopa pahempi, mutta parilla kerralla pitäisi jo alkaa helpottamaan ,) Niin ja itse stressaan niin, että herään keskellä yötä enkä saa aamuun saakka unta.. onneksi häät ovat tämän kuun lopussa, pääsee siitäkin. Unettomien öiden jälkeen iskee kamala migreeni ja yökyök kierre on valmis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui kamala, toivottavasti äitisi on kunnossa?

      Olin tänään fysiossa ja hyi että se oli ka-ma-laa. Jaiks. Sattui ihan todella paljon ja olin sen jälkeen ihan pöpelikössä. Pitääpäs kokeilla vielä tuota uimahallissa poreilua, sillä sen rentouttavista vaikutuksista ei olekaan kokemusta aikoihin. :)

      Poista
  4. Voi STRESSAA ja on häästressiä..!! Oh god. Ja pahin stressaus iskee joka (hiton) ilta nukkumaan mennessä..(lue: sängyssä pyörimistä vähintään tunti) Ja loppua ei näy. Että vois varmaan ensin pitää sellasen loman tästä stressistä, ja sit erikseen häämatkan :D

    Niskajumeihin suosittelen piikkimattoa ja -tyynyä! Ellet oo jo kokeillut :) Toivottavasti saat pian jumin hoidettua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi apua, mikä sua siinä niin kovasti ressaa?

      Meillä on kaikki suurimmat jutut jo päätetty ja kaikki menee kuitenkin omalla painollaan.

      Nyt otat lasin punkkua ja rustaat ne huolet vaikka paperille, se helpottaa :)

      Poista
    2. No mä nyt satun olemaan tällanen super-stressaaja asiassa kuin asiassa. Oon kovasti yrittänyt päästä tästä eroon, mutta toistaseks tuloksetta. Eniten tässä on stressannu tuo hääpaikan sijainti, mutta nyt kun se saatiin päätettyä, niin mietityttää kaikki pienemmät yksityiskohdat.. Voipi olla, että tähän auttaisi kokonainen pullo yhden lasin sijaan ;)

      Poista
  5. Komppaan Domia, viikonloppuna juuri katsoin Aamusydämellä-ohjelmaa hetken, ja siinä kaksi kolmekymppisenä aivoinfarktin saanutta kertoi mistä se lähti. Puutuminen on aina huono homma, eikä kannata liian pitkään katsella ja olettaa vaan että on jumia ja stressiä. Myös nuorella voi olla vakavia ongelmia, vaikka harvinaisempaa se onkin. Jos (ja toivottavasti kun) kyse on vaan normaaleista niskajumeista, niin kävelylenkki tarpeeksi lämpimissä vetimissä toimii ainakin mun hartioille tosi hyvin, ja vähentää stressiä muutenkin.

    Stressistä puheenollen, ite olen kehittänyt kyllä stressinaiheita jo vaikka mistä, vaikka aikaa meidän häihin on vielä useampi kuukausi. Kun löydän itseni stressaamasta, on vaan pakko rauhoittaa itse itseni. On pakko muistuttaa, että vaikka kyse on mulle tärkeästä päivästä niin maailma ei lopu siihen jos puku ei silottele kaikkia mun makkaroita (vaikka toivon että huijaa tarpeeksi), kaikki koristeet ei oo just niin kuin halusin tai budjetissa pysyäkseni joudun tekemään valintoja, jotka ei ihan täysin mun silmää miellytä tai muuten täysin täytä mun toiveita. Tärkeintä on se, että minä ja avo päästään naimisiin, ihmiset saa syödäkseen (toivottavasti) maistuvaa ruokaa ja koko porukalla on mukava ilta eikä kukaan sairastu tai loukkaannu fyysisesti eikä henkisestikään. Kaikki muu sitten onkin sivuseikkoja. Bridezillaksi en halua, koska mun mies ei mua kauheen pitkään kattele jos mä rääyn joka pikkujutusta kurkku suorana :D

    VastaaPoista