torstai 8. joulukuuta 2011

"Mä sitten vähän laihdutan ennen häitä"

Tuon lauseen sanoi jokainen morsiuskaupan myyjä kuulleensa ehkäpä sellaiset triljoona kertaa.

Mutta kun laihdutan!

Tosin itselläni urakkaa ei varsinaisesti enää ole, sillä tästä naisesta on lähtenyt jo viisi kiloa. Olen lihonut muutamassa vuodessa ihan huomaamatta uskomattomat seitsemän kiloa, joten nyt jäljellä olisi ehkä sellaiset  kolme tai neljä kiloa.

Nuo kilot muuten lähtevät yllättävän helposti, kun ihan oikeasti laihduttaa – eli jättää herkut pois, tarkkailee syömisiä ja harrastaa enemmän liikuntaa. Itse olin ennen elämäntapalaihduttaja, joka koko ajan muka-kevensi, mutta ei sitten kuitenkaan.

Kalorilaskuri.fi-sivuston avulla sain suurimman osan ylimääräisestä pois hieman yli kuukaudessa, eikä tarvinnut edes kituuttaa tai kärsiä.


Tarkoituksena on merkata syödyt ruoat mahdollisimman tarkasti, ja sivusto laskee, kuinka paljon kaloreita voit vielä vetää: Itselläni päiväraja on 1 200 kaloria, eli -500 kaloria per päivä. Liikunnasta saa tietysti enemmän kaloreita päivämittariin, jolloin voi sitten syödäkin enemmän.

Hämmästyin, miten helposti tuossa 1 200 kalorissa voi pysyä. Jos syön aamupalalla voileivän ja kahvin, lounaalla keiton ja salaatin ja illalla normaalia perusruokaa, voin hyvinkin pysyä rajojen sisällä. Itselläni tuohon tulee päivittäin tunnin pituinen reipas lenkki, sillä kävelen työmatkat. Kertaakaan ei ole ollut nälkä. 


Välillä sitten vietän herkkupäiviä, jolloin saa mennä ihan reippaastikin yli – eikä se nyt aina ole niin nöpönuukaa. Silti tuloksia on syntynyt.

Eilen kävin tapaamassa työpaikkani personal traineria, joka teki minulle saliohjelman. Tarkoituksena on kiinteyttää nuo pahuksen allit pois ja tehdä vatsasta sekä sisäreisistä hillittömät tight-ass-bitchit ennen häitä.

Eli tämä ois mun tavoite:


Ihan mieletön body, eikös?

Mutta joo – eli muutama kilo vielä ja kunnon salitreeni, niin mun häitä ja häämatkaa varten hoikistumiset olisi siinä.

Ja miksi laihduttaa? Onhan se itsellä parempi olo, kun on siinä alkuperäisessä (lue= itsestä oikeassa) painossa. Moni ihmettelee mun hoikistumisyritystä, koska olen jo valmiiksi ihan hoikka, mutta toisaalta kukaan ei ole edes huomannut sitä mun viiden kilon pudotustakaan, koska se ei näy vaatteet päällä. Pienet pyöristymiset kun ei näy farkkujen ja toppien läpi, mutta hääpuvusta kyllä huomaa, jos käsivarret roikkuvat ja puku kiristää.

Ja itse kyllä huomaa, kun vyötärö hoikistuu useamman sentin, mikä on kyllä eri kivvaa.

Uh.

Näihin aatoksiin siis,

Choco

4 kommenttia:

  1. Mä olen ollut koko ikäni laiha, lukiossa taisin painaa vielä nippanappa alle 50 kg. Nyt kiloja on jo 10 lisää (ikääkin siis 30), mikä ei ole yhtään paha asia, aiemmin vain luut kolisivat vaatteiden alla. Pystyisi vaan pitämään painon tuossa luokassa, vanhemmiten kun ei näköjään voi ihan kaikkia sipsejä ja ranskiksia enää vetääkään jatkuvalla syötöllä. Tai sitten pitää lisätä vain sitä lihasmassaa ;)

    VastaaPoista
  2. Joo itsekin lähentelen tuota kolmeakymppiä ja olen huomannut, että kyllä ne rakkaat lempiruokani rasva ja sokeri vaan jäävät helpommin vyötärölle – ja nimenomaan vyötärölle, muualle ei ylimääräistä ole niin tullutkaan.

    Onneksi hoikistuminen onnistuu vielä ihan ok. :)

    VastaaPoista
  3. Nyt kyllä repesin tuolle sun tavoite-body-kuvalle :DD Ai että mikä kroppa! :D

    Mutta jos asiaan, ihan huippumahtavaa että oot saanu laihdutettua noin paljo!!! Ja eiköhän ne loputki pari kiloa lähde helposti ku jatkat samaa rataa! :) Mulla on nyt ei-vaan-jaksa-mennä-salille kausi.. pitäis jotenkin saada ittensä raahattua kuitenkin jumppiin, koska siitä oikeesti tulee vaan niin paljo parempi olo. Ja pari kiloa pitäis itsekki saada pois, ne kun on ihan vaivihkaa tullut sen jälkeen, kun työpaikka vaihtui keskustaan ja siellä kun on se lounastarjonta hieman suurempi kuin normi työpaikkaravintolassa.. Sulla motivaationa on varmasti nuo tulevat häät, mutta onko vinkkejä sellaisille, joilla motivaatio on ihan muuten vaan täysin hukassa?! :)

    VastaaPoista
  4. Eiks oo ihana?

    Tänä viikonloppuna on kyllä tullut syötyä ja herkuteltua, mutta toisaalta – kai sitä nyt välillä vähän saa... Huomenna astun takaisin ruotuun.

    Ehkä sun motivaationa vois olla vaikka ihana mekko, joka sattuu olemaan yhtä kokoa liian pieni... Eikös? Tuo hyvä fiilis kyllä toimii hyvin, se on kivaa ku saa kunnon treenin tehtyä ja tietää tehneensä jotain :). Mun kunto on noussut rapalukemista ihan kohisemalla ja se kyllä motivoi aina sitten enemmän.

    <3

    VastaaPoista